Videoar

Her finn du ei oversikt over alle videoane på Reklameskolen for mellomtrinnet:

Skjermbilde fra video for Reklameskolen. Illustrasjonen viser en gutt som ligger på en sofa med en mobil i hånda. Bak ham kan vi se en TV. Teksten nederst på skjermen slår fast at "Det er reklame over alt".

Reklame påverkar deg.

Det er reklame over alt. Men kva er eigentleg reklame? Og korleis påverkar reklamen oss?

Illustrasjon av en buss med en reklameplakat. Plakaten viser to leende barn, og har teksten "Lekeland - moro for hele familien".

Verkemiddel i reklame

Dei som lagar reklame, bruker mange forskjellige verkemiddel for å påverke deg. Om du tek på deg reklamebrillene og ser nøye etter, blir det lettare å skjønne korleis reklamen verkar.

Skjermdump fra filmen "Hvor lang er den digitale halen din?". På skjermen ser vi en telefon med en video med Finn Myrstad fra Forbrukerrådet. I bagfunnen ser vi en bardisk.

Den digitale halen (frå Medietilsynet og Forbrukarrådet)

Mange firma følger med på kva du gjer på nett. Dei veit kva du liker, kva du pleier å kjøpe, og kven vennane dine er. Alt dette blir til ein digital hale av informasjon som du sleper med deg overalt på nettet.

Skjermbilde fra videoen "Se verden med reklamebriller". Bildet viser en gutt som ligger og sover. På nattbordet i forgrunnen ligger et par briller. Teksten nederst på skjermen lyder: "så la oss utstyre Sondre her med et par "reklamebriller"."

Sjå verda med reklamebriller

Det er ikkje alltid så lett å vite kva bodskap som er betalt reklame. Tenk om det fanst reklamebriller som lét deg sjå kva som er reklame!

Skjermbilde fra videoen "Reklame i sosiale medier". Illustrasjonen viser to barn som ser på en influenser på en mobil. Teksten nederst på skjermen lyder "Derfor er det ofte vanskelig å vite hva influenserne faktisk liker selv".

Reklame i sosiale medium

Mange influensarar deler så mykje frå liva sine at det er lett å tenke at du kjenner dei på ordentleg. Nesten som om dei var vennane dine. Men influensarar driv òg med reklame. Mange firma betaler dei for å vise fram og skryte av tinga dei sel.

Skjermbilde fra videoen "Reklame i spill". Illustrasjonen viser to barn foran en skjerm hvor det står "Game over". Teksten nederst på skjermen lyder "umulig å gjøre det bra uten å kjøpe noe".

Reklame i spel

Gaming er gøy! Men viss du ikkje passar på, kan det fort bli dyrt. Mange spelselskap vil at du skal bruke så mykje pengar som mogleg i spela deira.